Återbetalningspolicy
Vi levererar streckkoder till återförsäljare för ett engångspris som kan användas i de flesta butiker internationellt. När vi har levererat en streckkod kan vi inte ta tillbaka den till vårt system och sälja den vidare till en annan kund. Detta för att vi måste kunna garantera att våra streckkoder är oanvända och internationellt unika och inte har varit utanför vårt registrerade system innan de levereras till kunden. Därför kan vi tyvärr inte återbetala streckkoder som du har köpt.
Det finns dock vissa omständigheter där vi sannolikt kommer att överväga att återbetala dina pengar:
- Om du upptäcker en butik som inte finns på vår lista och en relation som inte innehåller möjliga lokala begränsningar på vår streckkod accepterar sidan som inte accepterar våra streckkoder (och kan presentera ett skriftligt uttalande om detta från den butik som den avser), då kan vi tänka oss att återbetala det betalda beloppet om du kontaktar oss inom 3 veckor efter köpet och går med i GS1 i ditt land (och visar oss ett bevis på GS1-medlemskap).
Vi återbetalar inte om:
- Du förväntar dig att få en streckkod med en specifik landskod. Vi påpekar på vår webbplats att våra streckkoder börjar med ‘07’ eller ‘06’ på olika platser, t.ex. FAQ-sida, eller Köp streckkoder side samt implicit på de grafiska exemplen vi visar på webbplatsen. Vi anger inte någonstans att våra streckkoder börjar med en specifik landskod men att de är internationellt giltiga och lagliga för användning internationellt, liksom i Danmark
Vi ersätter inte uppföljningskostnader, men när vi återbetalar hela eller delar av det belopp som streckkoderna köptes för.
Obs – Streckkoder som återbetalas kommer att markeras med olagligt för användning på produkter i vår onlinedatabas.
Behövs hjälp?
Om du har problem av någon art med våra stregkoder eller är i tvivel, är du alltid välkommen kontakta oss.